Pilates

Pilates werd tijdens de tweede wereldoorlog ontwikkeld door Joseph Pilates om de revalidatie van oud-soldaten te verbeteren. Pilates bestaat uit een serie vloeiende bewegingen en wordt ook wel vergeleken met yoga.


Wat is Pilates?

Het verschil met Yoga is dat Pilates zich voornamelijk richt op het versterken van ‘de core’. Daarmee bedoelen we buik, nek, bekken- en rugspieren. Daarnaast richt Pilates zich op dieper gelegen spieren. Het uiteindelijke doel is: een betere houding. En een betere houding betekent minder lichamelijke klachten.

Een ander pluspunt is dat je van Pilates een lekker strak lijf krijgt (in combinatie met de juiste voeding natuurlijk). Het is niet voor niets een populaire sport bij celebrities zoals Miley Cyrus, Tiger Woods en Madonna.

Is Pilates iets voor mij?

Heb je last van nek- of rugklachten (en pijn)? Dan is Pilates een goed idee. Als je pijn hebt ga je vaak minder of op een verkeerde manier bewegen. Met Pilates proberen we dit te herstellen. Doormiddel van bepaalde oefeningen bouw je kracht op en blijven je rugspieren in beweging. Op die manier leer je op de juiste manier te bewegen.

Hoe bereid ik mij voor op de Pilates les?

Pilates is geschikt voor iedereen, of je nou heel veel sport of helemaal niet. Je hoeft je lichamelijk dus niet voor te bereiden. Materialen worden verzorgd door Het Sportlokaal maar als je het fijn vindt kun je je eigen matje meenemen. We raden je aan om comfortabele, elastische kleding te dragen. Niet te wijd want dat kan in de weg gaan zitten. Een yoga broek of een sport legging is een goede keuze. Pilates wordt uitgevoerd op blote voeten, sportschoenen heb je dus niet nodig. Wel is het handig om een handdoek mee te nemen en een flesje water.

Lichamelijke klachten?

De Fysio Man maakt gebruikt de nieuwste methodes in de fysiotherapie.

80% van onze patienten is binnen 1 tot 3 behandelingen klachtenvrij.

De Fysio Man kent geen lange wachtlijsten, is ook ‘s avonds open en heeft contracten met alle zorgverzekeraars.