HIIT

H iit is een combinatie van kortdurende oefeningen op hoge intensiteit afgewisseld met episodes van kortdurende pauzes van actief herstel of vollledige rust.


Over HIIT

Tot voor kort werd aangenomen dat duurtraining het meest effectief is om gewicht te verliezen maar HIIT is ook een effeciente manier van vetverbranding die minder tijd in beslag neemt dan duurtraining. 1 a 2x per week HIIT training is voldoende voor verbetering van de algemene gezondheid en zorgt voor gewicht verlies.

Met HIIT train je onder andere je belangerijkste spier, het hart. Met interval training vergroot je je spierkracht maar ook je algehele uithoudingsvermogen. Daarnaast krijg je een serotonine boost, wat er voor zorgt dat je vrolijker bent.

Een andere vorm van HIIT is Circuit Training.

Hoe bereid ik mij voor op een HIIT training?

Iedereen kan meedoen aan HIIT. Of je nou een goede conditie hebt, gespierd bent of niet. Als je mee wilt doen dan raden we je aan het volgende mee te nemen: sporkleding, sportschoenen, flesje water en een handdoek. De rest wordt verzorgd door Het Sportlokaal.

Lichamelijke klachten?

De Fysio Man maakt gebruikt de nieuwste methodes in de fysiotherapie.

80% van onze patienten is binnen 1 tot 3 behandelingen klachtenvrij.

De Fysio Man kent geen lange wachtlijsten, is ook ‘s avonds open en heeft contracten met alle zorgverzekeraars.