Circuit Training

Circuit training is in 1953 bedacht door R.E. Morgan en G.T. Anderson. Je werkt in een circuit, achter elkaar verschillende oefeningen af. Je begint bijvoorbeeld met oefening 1 en die voer je 8 tot 20 keer uit. Als je klaar bent loop je naar de volgende oefening die je vervolgens ook 8 tot 20 keer uitvoert. In totaal zijn er 9 tot 15 oefeningen.


Wat is circuit training?

Circuit training focust zich op het trainen van je hele lichaam. Je verbeterd spierkracht, conditie en uithoudingsvermogen. Je traint in een groep onder begeleiding van een professionele instructeur.

Is circuit training iets voor mij?

Circuit training is ideaal als je wilt afvallen en fit(ter) wilt worden. Trainen op apparaten wordt na een tijdje vaak saai. Circuit training blijft leuk door de afwisseling tussen verschillende oefeningen. Je doet elke keer weer wat anders. Circuit training is ook zeer geschikt voor mensen die fitter willen worden maar niet zoveel tijd hebben.

Hoe bereid ik mij voor op de circuit training?

Iedereen kan meedoen aan circuit training. Of je nou een goede conditie hebt, gespierd bent of niet. Als je mee wilt doen dan raden we je aan het volgende mee te nemen: sporkleding, sportschoenen, flesje water en een handdoek. De rest wordt verzorgd door Het Sportlokaal.

Lichamelijke klachten?

De Fysio Man maakt gebruikt de nieuwste methodes in de fysiotherapie.

80% van onze patienten is binnen 1 tot 3 behandelingen klachtenvrij.

De Fysio Man kent geen lange wachtlijsten, is ook ‘s avonds open en heeft contracten met alle zorgverzekeraars.