Triggerpoint therapie

Hoofdpijn, nek-, schouder- of rugpijn zijn voor veel mensen terugkerende ongemakken. Om die tegen te gaan slikken ze een pijnstiller of gaan misschien naar de sauna. Maar wist u dat deze pijnen veroorzaakt kunnen worden door triggerpoints?

Wat zijn triggerpoints?

Myofasciale triggerpoints zijn microverkrampingen in spieren. Ze voelen aan als kleine pijnlijke verhardingen of ‘knoopjes’. Triggerpoints kunnen ontstaan door stress, overbelasting, verwondingen, littekens en meer.

Triggerpoints zijn de meest voorkomende oorzaak van pijnklachten in het menselijk lichaam. De pijn die deze punten veroorzaken kan zich lokaal uiten, of op hele andere plekken in het lichaam. Gelukkig is hier wat aan te doen!

Door triggerpoint therapie, het uitoefenen van druk op die plekjes in de spieren, kan pijn worden verlicht en kunnen functies van verzwakte lichaamsdelen weer verbeteren. Steeds meer wetenschappelijk onderzoek en ervaringen van patiënten wijzen uit dat triggerpoint therapie een zeer effectieve behandelmethode is bij veel lichamelijke pijnklachten. Een therapie die veel meer aandacht verdient.

Bij de Fysio Man maken we gebruik van verschillende therapeutische behandelvormen die een bewezen sneller effect hebben.