Deep tissue massage

Een Deep tissue massage is een krachtige massage, afgewisseld door zachte aanrakingen. Er worden enkele dezelfde technieken gebruikt als binnen de klassieke massage therapie, maar de bewegingen zijn langzamer en de druk is dieper en deze zal voornamelijk geconcentreerd zijn op de spanningsvelden en pijn.

Wanneer er sprake is van chronische spierspanning of letsel, zijn er meestal verklevingen (banden van pijnlijk en stijf weefsel) in de spieren, pezen en gewrichten. Deze verklevingen kunnen de bloedsomloop blokkeren en pijn en ontstekingen veroorzaken en daarnaast kunt u zich minder goed bewegen.

Deep tissue massage werkt door deze verharde, verkleefde gebieden fysiek af te breken en zo de pijn te verlichten. Om dit te bereiken zal de therapeut directe diepe druk of frictie aanbrengen op het lichaam. De spieren worden op hun natuurlijke plaats en spanning terug gebracht en het lichaam komt weer in balans.

Is deze behandeling geschikt voor mij?

Deep tissue massage is vooral nuttig voor mensen met chronisch gespannen gebieden zoals een stijve nek, spanning in de lage rug en pijnlijke schouders. In spieren en bindweefsel kunnen ook emoties opgeslagen worden en deze kunnen door massage vrijkomen.

Bij de Fysio Man maken we gebruik van verschillende therapeutische behandelvormen die een bewezen sneller effect hebben.