4 x T methode

De 4 x T methode richt zich op het herstellen van uw bindweefsel en het verbeteren van de mechaniek in uw gewrichten. Hierdoor ervaart u minder tot geen pijn meer en kunt u direct makkelijker bewegen! Deze nieuwe methode richt zich minder op het zoeken naar de oorzaak, maar gaat direct op zoek naar de oplossing van het probleem.

4 x T staat voor:

• Test - hoe voelt het pijnlijke bindweefsel en in welke richting wil het weefsel zich vormen?
  • Tape – het plaatsen van tape geeft ondersteuning en stuurt het bindweefsel in de juiste richting
  • Trigger - het ‘wakker schudden’ van de spieren
  • Train - het trainen van spieren ter versterking en herstel van uw lichaam

De 4 x T methode is gebaseerd op een nieuwe anatomische denkwijze. Deze “nieuwe anatomie” gaat er van uit dat alle structuren in ons lichaam met elkaar verbonden zijn door middel van bindweefsel, ook wel fascie genoemd.

Bindweefsel is rekbaar weefsel dat overal in het lichaam voorkomt en dat alle onderdelen van het lichaam bij elkaar houdt, zoals de cellen van uw huid, gewrichten, spieren en organen. Het heeft een steunende en verzorgende functie. Het bindweefsel beschermt de organen, verbindt de huid met de spieren en hecht spieren aan botten.